論文 |
papers |
-
Mental Contrasting Strategies Promote the Pursuit of Difficult Goals: Japanese Cultural Context Miki Toyama,Masato Nagamine,Li Tang Personality and Social Psychology Bulletin 2024年05月10日
-
Episodic Future Thinking Reduces Delay Discounting of Gains and Losses: The Role of Regulatory Focus Li Tang,Miki Toyama Japanese Psychological Research 66巻2号210頁-224頁 2024年02月16日
-
The Effect of Episodic Future Thinking on Learning Intention: Focusing on English Learning Goal‐Relevant Future Thinking in University Students Akira Asayama,Masato Nagamine,Ryo Kainuma,Li Tang,Shuhei Miwa,Miki Toyama Japanese Psychological Research 66巻2号195頁-209頁 2024年01月10日
-
Goal Length (Short or Long Term) Interacts with Goal Scheduling Strategy (Clock Time or Event Time) for Optimal Achievement Masato Nagamine,Li Tang,Shuhei Miwa,Ryo Kainuma,Miki Toyama Perceptual and Motor Skills 131巻1号293頁-310頁 2023年12月16日
-
有用性を考えることで動機づけや学習方略は変わるのか―社会人を対象とした web 実験による検討― 三和秀平,湯立,海沼亮,浅山慧,外山美樹 教育テスト研究センター年報 8号41頁-43頁 2023年08月
-
時間的ランドマークは現在自己と未来自己間のつながりを弱めるのか―学業領域における理想自己と義務自己を比較して― 湯立,海沼亮,浅山慧,三和秀平,外山 美樹 教育テスト研究センター年報 8号47頁-49頁 2023年08月
-
学習目標に関するエピソード的未来思考と意味的未来思考の比較―学習意図を従属変数として― 浅山慧,湯立,海沼亮,三和秀平,外山美樹 教育テスト研究センター年報 8号53頁-55頁 2023年08月
-
Can persistence improve creativity? The effects of implicit beliefs about creativity on creative performance. Miki Toyama,Masato Nagamine,Akira Asayama,Li Tang,Shuhei Miwa,Ryo Kainuma Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts 2023年05月18日
-
自己統制の行使は創造性を高めるのか―特性的接近動機を調整変数として― 湯立,三和秀平,海沼亮,長峯聖人,浅山慧,外山美樹 教育テスト研究センター年報 7号1頁-10頁 2022年07月
-
知識の介入は創造性を高めるのか?―高校生を対象として― 外山美樹,湯立 教育テスト研究センター年報 7号37頁-40頁 2022年07月
-
Mental Contrasting Strategies Promote the Pursuit of Difficult Goals: Japanese Cultural Context Miki Toyama,Masato Nagamine,Li Tang Personality and Social Psychology Bulletin 2024/05/10
-
Episodic Future Thinking Reduces Delay Discounting of Gains and Losses: The Role of Regulatory Focus Li Tang,Miki Toyama Japanese Psychological Research 66.2.210-224 2024/02/16
-
The Effect of Episodic Future Thinking on Learning Intention: Focusing on English Learning Goal‐Relevant Future Thinking in University Students Akira Asayama,Masato Nagamine,Ryo Kainuma,Li Tang,Shuhei Miwa,Miki Toyama Japanese Psychological Research 66.2.195-209 2024/01/10
-
Goal Length (Short or Long Term) Interacts with Goal Scheduling Strategy (Clock Time or Event Time) for Optimal Achievement Masato Nagamine,Li Tang,Shuhei Miwa,Ryo Kainuma,Miki Toyama Perceptual and Motor Skills 131.1.293-310 2023/12/16
-
有用性を考えることで動機づけや学習方略は変わるのか―社会人を対象とした web 実験による検討― 三和秀平,湯立,海沼亮,浅山慧,外山美樹 教育テスト研究センター年報 8.41-43 2023/08
-
時間的ランドマークは現在自己と未来自己間のつながりを弱めるのか―学業領域における理想自己と義務自己を比較して― 湯立,海沼亮,浅山慧,三和秀平,外山 美樹 教育テスト研究センター年報 8.47-49 2023/08
-
学習目標に関するエピソード的未来思考と意味的未来思考の比較―学習意図を従属変数として― 浅山慧,湯立,海沼亮,三和秀平,外山美樹 教育テスト研究センター年報 8.53-55 2023/08
-
Can persistence improve creativity? The effects of implicit beliefs about creativity on creative performance. Miki Toyama,Masato Nagamine,Akira Asayama,Li Tang,Shuhei Miwa,Ryo Kainuma Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts 2023/05/18
-
自己統制の行使は創造性を高めるのか―特性的接近動機を調整変数として― 湯立,三和秀平,海沼亮,長峯聖人,浅山慧,外山美樹 教育テスト研究センター年報 7.1-10 2022/07
-
知識の介入は創造性を高めるのか?―高校生を対象として― 外山美樹,湯立 教育テスト研究センター年報 7.37-40 2022/07
|